Kaip atstatyti ištrintas Outlook žinutes?

Jei vis dėl to dėl kokios nors priežasties ištrynėte žinutę ir apsigalvojote po to, kai ištuštinote „Pašalinta“ katalogą, Jums gali pavykti atgauti tas žinutes, tačiau tik esant tam tikroms sąlygoms.

Dalykai kuriuos reikia atsiminti:

1. Tai veikia tik tam tikromis sąlygomis (kai nenaudojamas Exchange ir kt.).

2. Jei PST (pašto archyvas) pradėjo glaudintis, tai greičiausiai nesuveiks.

3. Geriausia netrinti žinučių iš „Pašalinta“ katalogo, jei nesate įsitikinęs, kad tų žinučių nebeprireiks.

4. Nekaupkite žinučių „Pašalinta“ kataloge, nebent tikrai žinote jog tai šiukšlė.

Kaip veikia Oultook „Pašalinta“ katalogas

PST failas yra duomenų bazė. Žinutės yra tos bazės įrašai, taip pat yra ir indeksas kuriame surašyti kur yra kiekvienas įrašas. Kai ištuštinate „Pašalinta“ katalogą, yra ištrinamas tik indekso įrašas. Žinutė lieka bazėje, tačiau neatstatoma, nes Outlook nė neįsivaizduoja, kur ji gali būti. Ta vieta vadinama balta erdve „whitespace“.

Kai Jūs suglaudinate PST, tada žinutė galutinai ištrinama ir baltoji erdvė vėl tampa naudojama naujoms žinutėms. Dažniausiai po to atsiranda daugiau vietos PST bazėje. Glaudinimas prasideda automatiškai jeigu PST turi 20% baltosios erdvės. Taip pat jei „Pašalinta“ kataloge yra daug žinučių, Outlook, gali pradėti glaudinimą, vos tik išvalote „Pašalinta“ katalogą.

Norint atstatyti žinutes, kurių nėra indekse, reikia priversti Outlook perkurti indeksą iš naujo. Tai padarysime sukeldami gedimą. Tai darysime su Hex redaktoriumi, ištrindami kelis simbolius iš PST failo pradžios. Jei ištrinsite ne tuos, gedimą sukelsite ne indekse, ir Outlook nebegalės atstatyti indekso.

Atstatome „Pašalinta“

Jei nežinote kas yra Hex redaktorius, geriausia, kad tuojau pat liautumėtės ir nieko neredaguotumėte, tačiau jei vis tik norite pabandyti, paieškokite internete „hex editor“. Ko gero geriausias būtų „notepad++“ arba „UltraEdit“. Prieš darant bet kokius pakeitimus, pasidarykite PST failo kopiją, kitaip rizikuojate prarasti visus elektroninius laiškus.

1. Atsidarykite PST su Hex redaktoriumi.

2. Ištrinkite pozicijas nuo 7 iki 13 su tarpo klavišu. Kadangi naudojate šešioliktainį žymėjimą, tai ištrina 13 simbolių šiose pozicijose: 00007, 00008, 00009, 0000a, 0000b, 0000c, 0000d, 0000e, 0000f, 000010, 000012, 000013. Kai ištrinate simbolius, redaktorius vietoje jų rodo kodą „20“.

outlook_istrintu_atstatymas

3. Išsaugokite PST, jis dabar sugadintas.

4. Paleskite „Inbox Repair Tool“ – inbox taisymo įrankį, SCANPST.exe, failo atstatymui. Panaudokite Windows paiešką jam surasti. papildomą informaciją apie šį įrankį rasite peržiūrėję Microsoft KB 287497 straipsnį.

5. Šis įrankis sukuria PST atsarginę kopiją, pataiso žalą ir sukuria naują PST.

Atsidarykite naują PST Outlook programoje. „Pašalinta“ kataloge dabar turi matytis ištrintos žinutės, nebent Outlook jau buvo suglaudinęs PST.

PASTABA: tai veikia jei nėra naudojamas Exchange serveris. Exchange vartotojams, reikėtų kreiptis pas administratorių ir paklausti ar jis nėra įjungęs laiškų atstatymo galimybės. Tačiau tai jau kita istorija.